Obserwatorzy

wtorek, 11 grudnia 2012

Drożdżowe dla leniwych

Przepis na to pyszne ciasto,które właściwie robi się samo znalazłam u p.Ewy Wachowicz, naszej byłej Miss Polonia. Nie potrafię robić ciasta drożdżowego chociaż b. je lubię.Ilekroć próbowałam,wychodził mi kompromitujący zakalec,nie mający sobie równych w bogatej historii różnych zakalców,więc dałam spokój,bo szkoda pracy i zmarnowanych produktów.
Aż tu któregos dnia-objawienie.W TV Polsat,którą rzadko oglądam p.Ewa  podała przepis.Zaintrygowała mnie jego technologia,no,bo drożdżowe ugniata się do siódmych potów a tu-mikserem!.
Postanowiłam spróbować i- rewelacja!!!! Nie dosc,że zero wysiłku,to jeszcze pyszne. Polecam z całą odpowiedzialnością.
PRZEPIS:
 6 jaj
 2 szklanki cukru
 10dag. drożdży
 1,5 szkl.oleju
 2 szkl.mleka
 1kg.mąki
Jaja zmieszać z cukrem.Dodac pokruszone drożdże,wlać olej i mleko.NIE MIESZAĆ!
Odstawić na 12 godzin. Po tym czasie dodać mąkę i ubijac mikserem na gładką masę.
Odstawic na 10 minut. Przełożyć do 2 keksówek wysmarowanych masłem  i wysypanych bułka tartą.Piec ok.50min w 180 stopniach,bez nawiewu!
Ja piekłam w foremkach szklanych więc nie wysypywałam bułką.
Można wrzucić do środka różne  dodatki:  rodzynki,skórkę, owoce kandyzowane.Ja dodałam żurawinę,było pyszne!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz