Obserwatorzy

niedziela, 24 marca 2013

Jaja różne:kwadratowe i podłużne

Zamiast wziąć się do porządnej roboty wędrowałam po blogach i trafiłam na Moje Tworyprzetwory.Znalazłam tam przepis ,który zmobilizował mnie do działania.Przepis na jaja marynowane,które już kiedyś robiłam ale wersja Moje... wydała mi się ciekawsza.I tak niechcący i znienacka mam już jedno  świąteczne danie.
fot.kociafrania
JAJA MARYNOWANE wg. Moje Tworyprzetwory
 
8-10 jaj na twardo
 1 cebula
3-4 liście laur.
3 ziarenka ziela ang.
3 ziarenka pieprzu
ZALEWA
2,5 szklanki wody
0,5 szklanki octu
0,5 szklanki cukru
1 łyżka soli
Zalewę zagotować  i przestudzić.Jaja ułożyć w słoju,dodać pokrojoną w talarki cebulę i przyprawy,zalać letnia zalewą. Ostudzić,słoik zamknąć  i wstawić  do lodówki.Na śniadanie wielkanocne powinny być gotowe ale mogą stać i dwa tygodnie. Podawać można z sosem na bazie majonezu i jogurtu z dodatkiem szczypioru,usiekanej rzodkiewki,korniszonów i co kto lubi. Potrawa niepracochłonna a oryginalna i smaczna. Na wspomnianym blogu są także inne propozycje dań wielkanocnych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz