Obserwatorzy

niedziela, 26 maja 2013

Spotkanie z matką

Ona mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach,
i pierwszy deszcz.
 Byłem wtedy mały jak muszelka,
  a czarna suknia matki szumiała jak Morze Czarne.

Noc.

Dopala się nafta w lampce,
Lamentuje nad uchem komar,
Może to ty, matko,na niebie
jesteś gwiazdami kilkoma?
     
        Albo na jeziorze żaglem białym?
        Albo falą  w brzegi pochyłe?
        Może twoje dłonie posypały
        mój manuskrypt gwiażdzistym pyłem?

A możeś jest południowa godzina
mazur pszczół w złotych sierpnia pokojach?
Wczoraj szpilkę znalazłem w trzcinach-
od włosów. Czy to nie twoja?               /K.I..Gałczyński/

Wszystkim Mamom,tym młodym i tym cieszącym się już wnukami składam życzenia  najlepsze,najpiękniejsze!
.Cieszcie się swoimi dziećmi,bo one dane są nam tylko na chwilę.Rozwiną piękne,kolorowe skrzydła i odfruną..Nie dogonicie ich....

     




 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz