Obserwatorzy

niedziela, 15 kwietnia 2018

Czas na balkon ,czas na działkę

 
Wiosna dotarła do naszego bieguna zimna. Szału co prawda nie ma, ale noce już bez przymrozków, w dzień duuużo słońca, ale zimny wiatr ,drzewa i krzewy łyse, pączki bardzo nieśmiałe, krokusik gdzie-nie gdzie ,a tulipany dopiero wychodzą z ziemi. Moje obwiesie zasiedliły balkon ,polują na muchy, patrzą tęsknie przez siatkę na ptaszyska,wylegują się na słońcu. Mela  ,dla której to pierwszy balkonowy sezon  nie chciała schować się
 do pokoju w czasie wczorajszej pierwszej burzy.

 Wczoraj pierwszy raz po zimie byłam na działce. I tam jeszcze łyso i niewiele zieleni.Posadziłam dwa krzaki róż, lilie i mieczyki. Moze trochę pochopnie, bo tu przymrozki możliwe są aż do zimnej Zośki a czasem nawet pod koniec maja. Odwiedziła  mnie moja  przyjaciółka, śliczna  koteczka która na działce mieszka, jest wysterylizowana i karmiona, 



Odwiedziłam  też resztę futrzaków, podkarmiłam, wygłaskałam ale tylko Grafen i Edward chcieli pozować do fotek




 Grafen  jest pięknym kotem, jedno z jego rodziców musiało być  kocim arystokratą. Bardzo lubi być głaskanym,drapanym,gilanym ,najchętniej siedząc na kolanach




 Edward  jest astmatykiem,  niechętnie wychodzi na zewnątrz,  stroni od pozostałych kotów  a i one  niespecjalnie go tolerują. Bardzo jest przywiązany do mego zięcia,któremu zawdzięcza życie. Edward wie o tym i na każdym kroku  okazuje swą wdzięczność.
Jest ósmym kotem ,który zamieszkał  u moich dzieci. Wszystkie  są po przejściach, uratowane przed  głodem  i poniewierką, Kazio i Figielek przed niechybna śmiercią. Oby cieszyły się długo zdrowiem i były radością dla domowników.




23 komentarze:

  1. Oj takie kotki są najbardziej wdzięczne. Nasz Amber z działek też uratowany, maluch taki zagubiony biegał po działkach, ktoś go wywalił pewnie... A teraz walczymy z nim o jego zdrowie. :(
    Zdrowia Waszym kotkom!
    Też mam 8...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przeciwieństwie do ludzi zwierzęta potrafią byc wdzięczne i kochać bezinteresownie,Pozdrawiamy * Wasze futerka!

      Usuń
  2. śliczne kociak i mają bardzo dobrze u Ciebie;
    u mnie również od niedawna zaczyna się delikatnie coś dziać w ogrodzie tym samym czas na prace ogrodowe
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim kociakom bardzo brak przestrzeni,mozliwości wyjścia, gonitwy za ruchomym celem. Ale blokowisko,3 piętro , wykluczają możliwość wyjścia na zewnątrz.
      Mają do dyspozycji 74 m, balkon ,ale klatka, nawet złota, pozostaje klatką. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Głaski dla koteczków, dużo głasków, zaczyna się sezon na działkach, na niektórych koty są tolerowane na innych nie, dlatego taka ważna jest sterylizacja ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy,też uważam,ze sterylizacja jest podstawą, nawet jeśli kot jest niewychodzący. Niestety, wielu uwaza,ze jest to ingerencja w prawa natury,niedopuszczalna. A to,ze bezdomne zwierzaki umierają z głodu,chorób, okrucieństwa ludzi,to już ich nie interesuje.Pozdrawiamy1

      Usuń
  4. Kotki takie zadbne i szczęśliwe ...♥
    Do tego pieknę ! ;-)
    Fajnie że wiosna do Was dotarła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,ze pomoc zwierzętom jest obowiązkiem społeczeństwa. Jak to się ma do rzeczywistości, widzimy. Mnie ta pomoc pomaga w borykaniu się z własnymi problemami.Lubię zwierzęta!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękujemy,ślicznoty bywają paskudami,ale bardzo kochanymi!

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. A to chyba wszystkie tego typu ,,ślicznoty-paskudy" takie są :D. Przesyłam pozdrowienia od moich :D

      Usuń
  6. Piękne futrzaki! Cieszy mnie, że są ludzie tak kochający i ratujący kotki. W gwiazdach wasza dobroć jest zapisana:)))
    Pozdrawiam wiosennie. U mnie chociaż też wschód, to jednak cieplej i wszystko ruszyło z kopyta. Wczoraj zakwitły czereśnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas dopiero brzozy osiedlowe nieśmiało się zaczęły zielenić. Dziękuję za miłe,serdeczne słowa,pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  7. Dziękujemy, bardzo lubimy komplementy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle kotków uratowaliście, podarowaliście szczęście, to wspaniałe. Urocze są, aż miło popatrzeć na te piękności. Dużo radości Wam życzę, wspaniałych dni. Pozdrawiam serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze nie wszystkie, część się rozbiegła w bardzo ważnych interesach! Pozdrawiamy!

      Usuń
  9. Basiu,
    jestem pełna podziwu. Ty i Twoja Rodzina daje zwierzakom wiele miłości.
    Głaśki dla kociaczków.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomoc braciom mniejszym to obowiązek każdego z nas. Niestety,nie wszyscy to rozumieją. A przecież miarą człowieczeństwa jest stosunek do istot słabszych,bezbronnych,nie tylko zwierząt. dzięki za dobre słowo! pozdrawiamy ciepło!

    OdpowiedzUsuń