Obserwatorzy

niedziela, 13 lutego 2022

Bułat Okudżawa - Modlitwa

 Dopóki ziemia kręci się,

dopóki jest tak czy siak,
Panie, ofiaruj każdemu z nas
czego nam w życiu brak.
Mędrcowi darować głowę racz,
tchórzowi dać konia chciej
sypnij grosza szczęściarzom,
i mnie w opiece swej miej.

Dopóki ziemia obraca się, 
o Panie nasz, na twój znak,
tym, którzy pragną władzy 
niech władza ta pójdzie  w smak.
Hojnych puść między żebraków, 
niech się poczują lżej
Daj Kainowi skruchę 
i mnie w opiece swej miej.

Ja wiem, że ty wszystko możesz
wierzę w twa moc i gest, jak wierzy żołnierz zabity,
że w siódmym niebie jest.
Jak zmysł kazdy chłonie z wiarą
Twój ledwie słyszalny głos,
Jak wszyscy wierzymy  w ciebie
nie wiedząc co niesie los.

Panie zielonooki,
mój Boze jedyny,spraw
Dopóki ziemia kręci się
zdumiona obrotem  spraw
Dopóki czasu i prochu
wciąż jeszcze wystarcza jej,
Dajże nam wszystkim po trochu
 i mnie w opiece swej miej.






  

6 komentarzy:

  1. Dziękuję za wizytę na moich szumiących stronkach. Jak do mnie trafiłaś?
    Zachęcona dzisiaj zaglądam do Ciebie i postaram się zaglądać tutaj częściej.
    Będzie mi miło, jak również ponownie zajrzysz do mnie.
    Nie mogę zaoferować Ci herbatki i czegoś słodkiego, ale zawsze znajdziesz ciepłe słowo.
    Więc:
    Więc chodź pomaluj mój świat
    Na żółto i na zielono
    Niech na niebie stanie tęcza
    Malowana Twoją kredką
    Więc chodź pomaluj mi życie
    Niech świat mój się zarumieni
    Niechaj mi zalśni w pełnym słońcu
    Kolorami całej Ziemi
    Tak, tak, wiem trochę zmieniłam słowa, ale niebieski nie jest moim ulubionym kolorem
    O Modlitwa Okudżawy piękna. Kiedyś ją już cytowałam
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe odwiedziny. Twoj blog znalazłam przypadkiem. Lubie sobie pochodzic po internecie, zawsze trafię na cos ciekawego.Za ciepłe słowa dziekuję,,są mi bardzo potrzebne, mam za sobą cięzki czas i marne perspektywy.Pozdrawiam najcieplej z zimnych jeszcze Suwałk. Tu wiosna zawsze sie spóznia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj już w marcu 
    U mnie też nie jest najlepiej. Zresztą czytasz, więc wiesz.
    Pozdrawiam nadzieją, która na przedwiośniu jest najpiękniejsza

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie dalej mrożno .Ale wiadomo- Polska Syberia, tu wszystko budzi sie z miesięcznym opóznieniem.A ja tracę nadzieję wraz z wiarą w ludzi. To co się dzieje budzi we mnie gniew, grozę i nade wszystko poczucie bezsilności.Pozdrawiam wraz z futerkami moimi najmilszymi.

    OdpowiedzUsuń