Obserwatorzy

poniedziałek, 22 października 2012

Ciasto z jabłkami

.Dostałam oto ekologicznych jabłuszek miseczkę ,a właściwie michę!
Ekologiczne,bo gdzie-niegdzie siedzi robalek,bo niewyrośnięte do wielkości średniej dyni i pachną!prawdziwym jabłkowym zapachem! trochę zjem,trochę usmażę i zrobię ciasto z jabłkami.Takie ciasto  jest dobre na smutki,na lato za krótkie,na jesienną szarugę.
Ciasto z jabłkami -przepis ze zbioru p. Ewy Wachowicz
Produkty:
5jaj
1,5szklanki mąki
2 budynie śmietankowe
1,5 szklanki cukru
1,5łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki oleju
olejek śmietankowy
4jabłka,ale ja dałam 6 bo lubię kiedy jabłek jest więcej niz ciasta

Jaja ubić z cukrem.Mąkę zmieszać z budyniem i proszkiem do pieczenia. Dodawać na przemian z olejem  i ubijać aż ciasto będzie jednolite i gładkie.Dodać olejek i pokrojone jabłka,wymieszać.


Robocik imienia Cioci Gieni spisuje się znakomicie,co z pewnością cieszy poprzednią właścicielkę.Może zerka gdzieś tam z góry,z chmurki i sprawdza,czy dobrze go traktuję!









Jabłka wrzucone,teraz wymieszać i na blachę.
Piec ciasto trzeba 55min.w temp.180 stopni uprzednio nagrzawszy piekarnik.Bez nawiewu.

Oto i on ,już gotowy.Teraz posypać cukrem pudrem,można tez zrobić polewę jak do murzynka ale,że miałam na plecach lenia to nawet cukrem nie posypałam. I tak był dobry.                                         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz