Obserwatorzy

poniedziałek, 29 lipca 2013

Wędrówek c.d


Herb  Krosna. Wzmianki o mieście sięgają roku 1005.W 1005 i 1015 roku pod Krosnem Bolesław Chrobry stoczył  dwie bitwy z Henrykiem II. W 1945 roku Krosno wyzwoliła armia oczywiście czerwona.W tym samym roku administrację zniszczonego w 60-70% miasta przejęli Polacy.Miasto ma przebogatą historię,jeśli ktoś jest jej ciekawy znajdzie szczegóły w googlach.Nigdy nie mieszkałam w Krośnie.Mieszkali tam moi rodzice,ja co roku spędzałam wraz z dziećmi część wakacji.Teraz mieszka tu moja najbliższa rodzina a ja  nadal zaglądam chociaż na kilka dni.Wiele się tu zmieniło,choć nie wszystko na korzyść,ale ciągnie mnie w znajome kąty,w końcu  to kraj lat dziecinnych,do którego wracamy chętnie i jest on jedyny,wyjątkowy,jak wszystko co minęło.
Tym razem wyruszyłam do Władka,okrężną mocno drogą,bo przez park.Na jego skraju zapieleszczyły się władze miasta. Park powstał na miejscu pochówku żołnierzy niemieckich
 Urząd miasta z przyległymi urzędami,niezłe miejsce,można tu dotrzeć górą przez park i dołem pokonując pod górę mnóstwo schodów.

Ładnie tu,zielono,cisza, nie wadzą nawet interesanci.
W końcu dotarłam do Władka.Władek prowadzi  interes ,takie Szydło,mydło i powidło,góra staroci i rupieci w których zawsze wygrzebię jakieś perełki.A to filiżankę z cieniutkiej porcelany,niezwykły lanszafcik,kubeczek ręcznie malowany itp. Tym razem był to piękny domek dla koci.Kolorowy,mięciutki i chociaż  wiedziałam,że niewykluczonym jest,że to ja go zasiedlę,zaryzykowałam.
Od kiedy pamiętam Krosno wojskiem stało.

Trofeum saperów krośnieńskich z 2011roku.
Stacjonowały w Krośnie :36 Batalion Łączności,11 Pułk Piechoty,18 i 19 Dywizjon Artylerii.
Koszary na Poznańskiej i Chrobrego tętniły żołnierskim życiem.


Kiedy przyszło nowe,część wojska odeszła i w miejscu koszar na Poznańskiej,elegancko odnowionych zalęgły się jakieś przedsięwzięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz